Gud er Ånd og Han helbreder deg gjennom din ånd, ditt indre menneske, ditt hjerte. Selv fysisk helbredelse begynner i din ånd. Gud arbeider seg fra innsiden og utover.

Vi er åndvesen, som har en sjel og bor i en kropp. Jf 2 Tess 5:23 Må fredens Gud selv hellige dere helt igjennom! Og må deres ånd, sjel og kropp helt og fullt bli bevart ulastelig ved vår Herre Yeshua Messias gjenkomst!

Du kan bli helbredet ved at noen har Åndens nådegave i helbredelse eller kunnskapsord og ber for deg (jf 1 Kor 12:9, Jak 5:14-15).
Du kan bli helbredet ved at noen legger hendene på deg (jf Mark 16:18).
Du kan også bli helbredet ved tro på Guds Ord (jf Jes 53:4-5, Matt 8:17).

Men det tar tid å lære mennesker Guds Ord og å bygge tro i dem. Du trenger først undervisning og forkynnelse.
Rom 10:17 Så kommer da troen av det en hører og det en hører kommer ved Guds Ord.

Hebr 11:1 Tro er full tillit til det en håper på, overbevisning om det en ikke ser.

1 Kor 2:5 For at deres tro ikke skulle være grunnet på menneskers visdom, men på Guds kraft.

Mark 9:23 Yeshua sa til ham: Hvis du kan tro, alt er mulig for den som tror.

Ords 4:20-22 Min sønn, gi akt på mine ord, bøy ditt øre til min tale! La dem ikke vike fra dine øyne, ta vare på dem i dypet av ditt hjerte! For de er liv for den som finner dem, og helse for hele hans legeme.

Trosprinsippet og troens lov virker i den åndelige verden. Du tar imot i din ånd og i ditt hjerte, ikke i din sjel med dine tanker og følelser. Og du bekjenner med din munn. Din tro behager Gud og setter Hans kraft i sving. Du utløser din helbredelse. Han vil du skal komme i et avhengighetsforhold til Ham.

Matt 12:37 "For etter dine ord skal du bli kjent rettferdig, og etter dine ord skal du bli fordømt." Det er en prosess å kjenne seg ren og ekte.

Guds vilje er at du skal bli helbredet, det er i Hans forløsningsplan, like mye som at Han vil tilgi dine synder og som at Han vil at du skal bli født på nytt. Et hinder kan være at du ikke har bekjent dine synder, tilgitt andre og deg selv og at du ikke har vært lydig i det Gud har gitt deg.

Jer 1:12b "Jeg vil våke over Mitt Ord så Jeg gjennomfører det"

Matt 8:17b "Han selv tok våre skrøpeligheter og bar våre sykdommer."

1 Pet 2:24 Han som selv bar våre synder på sin egen kropp opp på treet, for at vi, kan dø fra syndene og leve for rettferdigheten - ved Hans sår ble dere legt.

Si: Jeg planter sannheten i mitt hjerte om at det er Guds vilje at jeg skal bli frisk. Jeg har Guds Ord på det. Og Gud kan ikke lyve (jf 4. Mos 23:19).

Yeshua sier til henne: "Sa Jeg deg ikke at hvis du tror, skal du få se Guds herlighet?" Joh 11:40

Start hver morgen med å takke for det som står i salme 103: "takk for at du leger alle mine sykdommer, takk for at du forløser mitt liv fra fordervelsen, takk for at du metter min sjel med det gode så jeg blir ung igjen som ørnen."

Jak 1:17 All god gave og all fullkommen gave er ovenfra, og den kommer ned fra lysenes Far.

Sykdom og skrøpelighet kommer fra Satan. Det er ingen sykdom i himmelen. I Luk 13:16, Joh 10:10, Apg 10:38 og 1 Joh 3:8 er dette beskrevet. Yeshua kom for å gjøre ende på djevelens gjerninger. Se til Yeshua og hva Han gjorde i sin tjeneste på jorden. 
Joh 10:10 Tyven kommer ikke for noe annet enn å stjele og drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at de skal ha liv, og det i overflod.
Apg 10:38 Hvordan Gud salvet Yeshua fra Nasaret med Den Hellige Ånd og med kraft, Han som gikk omkring og gjorde godt og helbredet alle som var undertrykt av djevelen, for Gud var med Ham.
Dette er det valget vi står i - vi må velge hvem vi vil følge! Vi må velge om vi vil gå i mørkets rike eller vandre i lysets rike! Det er vårt eget ansvar.

Når du er syk, er du bundet. Det er ikke noen velsignelse i sykdom og heller ingen frihet. Pass på at du lukker den døren hvor djevelen kommer inn. Og sier Adgang Forbudt til han.

Du vil være fylt med fryd, glede, jubel, helse og helbredelse! Se deg selv frisk og sunn og iferd med å gjøre det Gud har kalt deg til.

Sal 107:20 Han sendte sitt ord og helbredet dem og fridde dem fra deres undergang.

Frykt og tvil/vantro er det motsatte av kjærlighet og tro. Jeg taler ord fylt av tro og liv. Jeg lar meg ikke bevege av det jeg ser eller føler, men av det Ordet sier. Jeg følger De ti bud. Jeg handler på Guds Ord og mottar alle dets løfter.

Ords 4:20-22 Min sønn, gi akt på mine ord, bøy ditt øre til min tale! La dem ikke vike fra dine øyne, ta vare på dem i dypet av ditt hjerte! For de er liv for den som finner dem, og helse for hele hans legeme.

La Ordet synke dypt ned i deg. Bruk tid og mat deg med skriftsteder om helbredelse - spesielt de fire evangeliene. Sitér løftene. Ordet virker! 

Heb 4:2 Men ordet som de hørte, ble ikke til noen nytte for dem, fordi det ikke ble knyttet sammen med troen i dem som hørte det. 

Joh 14:12-14 Sannelig, sannelig sier Jeg dere: Den som tror på meg, han skal også gjøre de gjerningene Jeg gjør. Han skal gjøre større gjerninger enn disse, for Jeg går til Min Far. Hva som helst dere ber om i Mitt navn, det skal Jeg gjøre, så Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. Dersom dere ber om noe i Mitt navn, skal Jeg gjøre det.

Joh 15:7 Hvis dere blir i Meg og Mine Ord blir i dere, kan dere be om hva dere vil, og det skal bli gjort for dere.

I Mark 5:24-34 kan du lese om kvinnen med blødningene som strakk seg ut etter Yeshua sin kappe og ble helbredet ved sin tro. Du kan gjøre det samme.

I Luk 16:16 står det at Guds rike er blitt forkynt, og enhver trenger seg inn i det med makt. 

Rop etter nåde og miskunn! Be troens bønn, bønn med overbevisning om ting som ikke ses (jf Jak 5:15). Bønn uten tro vil ikke helbrede deg.

Mark 11:23-24 For sannelig sier Jeg dere: Den som sier til dette fjellet: "Løft deg og kast deg i havet!" og ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier skal skje, han skal få det som han sier. Derfor sier Jeg dere: Alt det dere ber om når dere ber, tro at dere får det, og det skal bli gitt dere.

Gå to troende sammen: Om to av dere på jorden blir enige om noe de vil be om, så skal det bli gjort for dem av Min Far i Himmelen. Matt 18:19.

Matt 11:12 Og fra døperen Johannes´ dager og til nå trenger de seg inn i Himlenes rike med makt, og de som trenger seg inn river det til seg.

Vær pågående, bli desperat og gi deg ikke før du har revet det til deg!

Velsigne maten og drikken du putter i din kropp i Yeshuas navn, slik at den skal gjøre deg godt (jf 1 Tim 4:5). Sunt kosthold er en studie i seg selv. Men Gud har beskrevet ren og uren mat i 1 Mos 1:29, 3 Mos 11 og 5 Mos 14. Han har jo skapt alt, så Han burde vite hva som er god menneskemat. Og sørg for å mosjonere din kropp hver dag. Styrk ditt immunsystem ved å redusere stress og inntak av karbohydrater i kosten, begge disse reduserer ditt immunforsvar. Få nok søvn. Hvil. Kom deg ut i solen. Begrens omgang med mennesker som ikke er bra for deg. Spis mest mulig ren og økologisk mat. Ta ekstra kosttilskudd. Fast og rens systemet, vi blir utsatt for mye miljøgifter i dag både gjennom mat og medisiner. EDTA chelation renser blodet for giftstoffer + mye c-vitamin!

Bruker du medisiner, så slutter du ikke med disse før legen har gitt beskjed om det eller at du har fått et ord direkte fra Herren om dette. 

Yeshua Messias er i går og i dag den samme, ja, til evig tid. Hebr 13:8 

Evangeliet er de gode nyhetene om evig liv med Yeshua, men også om helbredelse og utfrielse fra demoniske krefter.